Gym Motivatie – Hoe je goede gewoonten aanleert en vasthoudt.

Het is VEEL gemakkelijker om te zeggen dat we iets gaan doen dan om het daadwerkelijk te doen. We kennen allemaal oudejaarsavond waarop we onszelf voor hebben gehouden dat dit jaar ‘het jaar’ zal zijn dat we die voornemens en doelen bereiken, alleen om te ontdekken dat we kracht en motivatie verliezen na de eerste week van goed gedrag. Wat enkele weken geleden nog zo gemakkelijk leek, kan op de een of andere manier veranderen in iets dat je als zelfbestraffing ziet, of iets dat onze werkdag of kinderopvang in de weg staat. Het wordt een obstakel in plaats van een voertuig om gezonder en op zijn beurt gelukkiger te worden.

Er is een enorm debat gaande over hoe lang het duurt voordat mensen nieuwe gewoonten ontwikkelen. Experts hebben beweerd dat het ergens tussen de 21 en 28 dagen is, maar het kan maanden duren om een ​​routine te krijgen zonder erover na te denken. We hebben onze beste tips samengesteld om gemotiveerd te blijven en vermoeidheid tijdens het sporten te voorkomen.

1. Ga er gewoon heen

Ooit gehoord dat de gedachte vaak erger kan zijn dan de actie zelf? Je zult nooit zin hebben in een zware training als je net wakker wordt, helemaal warm in bed. Gebruik de mind-set van ‘gewoon doen’ en de training vanzelf gebeuren! Onderzoekers hebben ontdekt dat de mentale blokkade om naar de sportschool te gaan het halve werk is. Als je daar eenmaal bent, ben je klaar voor de endorfine-rush die je associeert met sporten!

2. Maak het leuk

Als je het niet leuk vindt, wordt het dubbel zo moeilijk om er een gewoonte van te maken. Er zijn letterlijk duizenden manieren waarop u kunt bewegen en trainen – werk samen met uw trainer om iets te vinden dat u uitdaagt, maar dat u ook een gevoel van plezier en prestatie geeft, en zorg ervoor dat u dit zo vaak mogelijk in uw trainingen opneemt .

3. Omarm kleine overwinningen.

We beginnen allemaal met ‘grote’ doelen – een nieuwe PR of een te bereiken gewicht, maar gaandeweg zal er veel vooruitgang zijn die je moet vieren! Elke stap is een stap in de goede richting, en hoe ver je ‘einddoel’ ook lijkt te zijn, wees trots op het bereiken van minimijlpalen en vier de overwinningen!

4. Het is oké om de sportschool te missen

Denk er eens over na – we hebben allemaal gewoontes waar we ons niet elke dag van het jaar aan houden – dus het ‘missen’ van een sportschoolsessie zal niet het einde van de wereld zijn. Erkennen dat je een vrije dag nodig hebt en jezelf daar niet voor veroordelen is de sleutel. Goede gewoonten aanhouden gaat over 90% van de tijd doen – jezelf onder druk zetten om er 100% te zijn, 100% van de tijd zal leiden tot burn-out en het gevoel dat je te veel op je neemt – je training hoort energie te geven, niet iets te zijn waar je bang voor bent.

5. Slaap voldoende

Dit is geen nieuwe informatie, maar het is de moeite waard om te herhalen, omdat slaap ZO belangrijk is voor de training prestaties, het humeur en het energieniveau. Met 7-9 uur slaap per nacht, heb je zowel de energie die nodig is om betere gewoontes te behouden als de motivatie om je workouts te voltooien.

6. Isoleer je zwakte

Als het vallen van de loopwagen iets is dat je vaak overkomt, zoek dan uit waarom. Houd je niet van sporten? Is het een gebrek aan tijd? Voel je je zelfbewust in de sportschool? Is het een gebrek aan fitness kennis? Zodra je je zwakte kunt isoleren, kun je stappen ondernemen om de situatie te verbeteren. Gebruik je personal trainer – ze willen dat je het meeste uit je training haalt, dus het is in hun belang om ervoor te zorgen dat je gelukkig bent en vooruitgang boekt.

7. Ken je trainingsplan

Of je het nu de avond ervoor of ‘s ochtends doet, wees specifiek over welke oefeningen je voor je training gaat doen. Om dit als gewoonte effectiever te maken, moet u uw plan elke dag op hetzelfde tijdstip opschrijven. Je zult je veel meer gestructureerd en voorbereid voelen als je de sportschool binnen gaat

8. Gooi de alles of niets-mentaliteit weg

Het is een veelvoorkomend probleem dat mensen denken dat ze hun training precies moeten doen zoals ze hadden gepland, en als een deel van het plan uit elkaar valt (30 minuten later wakker worden), dan gaat het plan volledig in de prullenbak. We houden ons aan onmogelijk hoge normen die geen aanpassing toestaan ​​wanneer het leven in de weg staat (en dat zal ook gebeuren). Het daaropvolgende gevoel van overweldigd te zijn (en misschien je doel van meer lichaamsbeweging de schuld te geven) zal je trainingsmindset of het opbouwen van goede gewoontes niet verbeteren. Blijf jezelf eraan herinneren – 10 minuten is beter dan 5, en 5 minuten is beter dan niets. Onthoud dat consistentie gedurende weken en maanden elke dag wordt opgebouwd.

We hopen dat deze tips je zullen helpen bij het vormen van je gewoontes, maar ook dat je hebt geleerd om niet zo streng voor jezelf te zijn als dingen een zijstapje moeten nemen! Het leven gebeurt, en zolang we realistisch zijn over doelen, consistentie en gestage verbetering, zul je een positieve mentaliteitsverandering naar je trainingen gaan opmerken. Onthoud: je trainers zijn er om je te helpen, gebruik ze!

Personal Training voorschoten

Book your try-out!

Keep

improving

Triathlon Vlietland June 2021

Tri-PT Studio organiseerde een triatlon evenement op Vlietland. Deze pagina toont de aftermovie, een testimonial en de foto’s gemaakt door Frederic H Photography.  Wil je

More »
Personal Training Voorschoten_1

Tri-PT Studio Voorschoten

Tri PT Studio is where triathletes and athletes from Voorschoten and the surrounding area can come together. The studio is focused on those that want to take their sporting performance to a higher level. Choose for one-on-one coaching from certified experience experts or opt for group lessons.

Welcome to

Tri-PT studio

1 op 1 of small group

Personal
Training

Techniek perfectioneren

WattCycling

Zwemanalyse

Endless Pool

Verpletter je PR's

Triathlon
Coaching

Flexibiliteit, stabiliteit en kracht

Mobility
Training

Voor atleten en niet-atleten

Sport
massage

Vitaliseer je lichaam

Sportvasten

Learn. Practice. Play

Playball