fbpx

WAT KLANTEN OVER MIJ ZEGGEN

Paul heeft me geholpen me voor te bereiden op de Ironman 70.3 van 2019 in Luxemburg.
Het jaar ervoor heb ik zelfstandig getraind voor 1/8 en 1/4 triathlons. Mijn grootste probleem is dat ik regelmatig grenzen over ging. Ik trainde teveel, te hard en ook inefficiënt (zonde van de tijd). Paul heeft me geholpen met een weloverwogen, slim en toch nog ambitieus schema (met regelmatige tests om voortgang te meten).

Wat ik verder waardeer aan Paul?

Hij is goed te bereiken voor vragen. Hij is flexibel, past de schema’s aan wanneer nodig (erg belangrijk voor mij, met een drukke en soms stressvolle baan, dienstreizen).

Paul geeft steun wanneer je het nodig hebt, bijvoorbeeld als je er even geen zin meer in hebt (dat gaat zeker gebeuren). Uiteindelijk was hij zelfs aanwezig bij de race, om te helpen met de voorbereiding en met steun vanaf de zijlijn.

Paul heeft verder een goed netwerk van mensen om zich heen die je kunt inzetten (bijv. voor een bikefitting). En wat misschien nog het leukste is – hij coacht veel atleten. Die andere atleten leer je gaandeweg kennen. Je deelt je ontwikkelingen en race-uitslagen met elkaar, soms train je samen (vooral zwemmen in open water) of je gaat samen naar een race. Je leert dus ook van elkaar (en kunt je soms samen tegen Paul afzetten, als hij streng is).

De Ironman 70.3 is goed gegaan – ik voelde me sterk, fris en heb ervan genoten. Nu met hem bezig met de voorbereiding op nieuwe races (vooral werkend aan mijn zwakke punten).

M. Hulst

M. Hulst – Paul van Brink

“Gijs weet wat hij doet en stelt je ook in staat om zelf dingen uit te werken, ik had al een aantal jaar rugklachten en hoewel ik wel fit was, was mijn mobiliteit niet zo goed, Gijs wist intuïtief welke oefeningen ik moest doen. begrijpt dat er niet één enkele oefening is maar een combinatie die de nodige flexibiliteitswinst zal ondersteunen. De resultaten waren bijna onmiddelijk en ik heb aanzienlijke vooruitgang geboekt die ik niet alleen kon bereiken. Gijs is een mobiliteitsprofessional!”

Harvey

Harvey – Gijs van Brink

“Mijn samenwerking met Paul had één specifiek hoofddoel: het lopen van de marathon van Chicago 2018 onder de 4,5 uur. Daarnaast wilde ik mijn individuele tijden in en kwart triathlon verbeteren.

In een prettige ennpersoonlijke kennismakingsgesprek, hebben wij de mogelijkheden besproken.

De focus lag in eerste instantie op een compleet trainingsschema in hardlopen, zwemmen en fietsen. De voorbereiding op de marathon kwam pas 16 weken voor de marathon op gang.

Voor mij is zo een schema ideaal. Ik weet dagelijks waar ik aan toe ben en voer elk opdracht uit, wetend dat deed ik dat niet, wilde Paul een reden hebben. Mijn stok achter de deur. Het feit dat alle trainingen in TrainingsPeak geregistreerd werden, dat ik ze in Garmin kon downloaden en dat Paul meekeek werkte voor mij perfect.

De trainingen waren soms pittig maar nodig als ik het beoogde resultaat wilde bereiken. Én het is gelukt: de marathon gelopen in 4 uur 28 min in niet al te fijne weersomstandigheden.

Paul is een supergoede trainer. Ik kon hem altijd voor advies bereiken op Whatsapp en dát was voor mij het allerbelangrijkste en de veiligheid die ik nodig had om beter te presteren.

Ik heb genoten van onze samenwerking en kom graag terug zodra mijn deelname aan de marathon van Boston een feit is.

Hartelijk dank voor alles wat je voor mij hebt betekend.”

Groetjes,
Marie-Louise

Marie Louise – Paul van Brink

Toen ik in de zomer van 2017 bedacht om een full distance Ironman te gaan doen, was voor mij al snel duidelijk dat ik dit niet zonder coach kon doen. Paul stelde samen met mij een passend trainingsschema op dat goed aansloot op mijn werktijden.
Ik heb Paul ervaren als een deskundige triathloncoach met veel inlevingsvermogen voor mijn situatie. Mede door zijn inbreng stond ik dit jaar goed voorbereid aan de start van de Ironman van Copenhagen en wist ik deze in een mooie tijd te finishen.

Ivo van Ee – Paul van Brink

Al jaren wilde ik zo graag een marathon onder 4 uur lopen, maar het lukte me maar niet, ik bleef steken bij 4:07 in 2014. Er was geen progressie meer, eerder achteruitgang.

Dit voorjaar is Paul mij gaan coachen. Ik kreeg een pittig schema, maar merkte dat het stevige trainen wel zijn vruchten afwierp: ik werd sneller. Ik deed ook (braaf) krachttraining. Paul coachte mij rustig: als ik de voor mijn gevoel torenhoge intervalsnelheden niet haalde, of een loop ging niet lekker, dan kon dat gewoon besproken, en ik kon trainingen omplannen als het werk een training niet mogelijk maakte. Ik mocht altijd vragen stellen, Paul bekeek hoe ik het deed via een handig programma en ik kreeg feedback, als ik het goed deed, maar ook tips waar ik op moest letten. Paul keek in die zin echt naar me.

Toen ik tegen het eind een training met 10 pittige intervallen (op tempo!) had gedaan, mailde Paul en zei: ik denk dat het er in zit. Hij beloofde geen gouden bergen: het moest kloppen op de dag zelf zei hij.

Ik geloofde zelf eigenlijk (na al die jaren) niet dat het ècht zou lukken, maar ik ging het nu wel echt proberen! Achter de pacer aanhangen (bijblijven! niet wegzakken!) maar na de 23 km maakte ik me los en ging in een ontspannen tempo voor de pacer uit lopen, dat was prettiger. Ik voelde me nog steeds goed, maar ik wist: het kan zelfs de laatste 500 meter nog misgaan! Pas tegen het eind begon ik het te geloven.

Het werd 3:58:25!!! Naast mij werd iemand op een brancard afgevoerd, en veel lopers liepen mank of strompelden. Gek genoeg voelde ik me eigenlijk gewoon prima. Niet zwaar gehad, niet misselijk geweest, geen pijn gehad, niet hebben willen rusten, geen man met de hamer – ‘kiplekker’ appte ik aan het thuisfront. Ik had denk ik echt heel goed getraind, voelde me beter dan na marathons die ik veel langzamer gelopen had.

Wat een fantastisch gevoel! Wat een feest!

Is het een ‘bucketlijst’-gevoel, of dat je iets toch hebt bereikt waarvan je dacht dat dat niet voor jou was weggelegd? Vooral het laatste denk ik.

Catrien – Paul van Brink